Form of Work
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(2)
Branch
Czytelnia Książek i Czasopism
(2)
Author
Barańska-Szmitko Anna
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Sahaj Tomasz (1966- )
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Odbiór społeczny
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Publicystyka
(1)
Publicyści
(1)
Spostrzeganie
(1)
Wizerunek medialny
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Aktywni (nie)pełnosprawni)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 187-204.
W publikacji przedstawiono ogólną sytuację osób niepełnosprawnych w Polsce z perspektywy zmian o charakterze społecznym, gospodarczym i politycznym. Motywem przyświecającym powstaniu książki był przede wszystkim jej praktyczny i eksplanacyjny charakter. W zamyśle autora ma ona stanowić kompendium wiedzy z zakresu niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością, zwłaszcza w wymiarze podejmowanych przez nie różnorodnych form aktywności. Publikacja jest skierowana zarówno do przedstawicieli nauki, w tym przede wszystkim studentów i doktorantów, jak i praktyków, zwłaszcza zatrudnionych w jednostkach pomocy społecznej, instytucjach pomocowych, a także organizacjach pozarządowych, których głównym lub jednym z zasadniczych obszarów działania jest aktywizacja oraz społeczna rehabilitacja osób niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Książek i Czasopism
Copies are only available in the library: sygn. Czyt. 31-237 (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja i Media)
Symbol UKD: 316.77(438):821.162.1(091)-92"20"
Bibliografia, netografia na stronach 225-244.
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Książek i Czasopism
Copies are only available in the library: sygn. Czyt. 31-239 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again